Zwangerschaps Yoga

Het beoefenen van yoga tijdens je zwangerschap helpt je, jezelf lichamelijk en geestelijk voor te bereiden op de bevalling.

Gezond lichaam

Gezond lichaam

Yoga helpt bij het behouden van een gezond lichaam. (Ook na je bevalling)

Ademhaling

Ademhaling

De ademhalings-technieken die je leert leggen een goede basis om op terug te vallen tijdens de bevalling.

Geeft rust

Geeft rust

Yoga geeft ontspanning en rust, iets wat heel belangrijk is tijdens je zwangerschap.

Minder klachten

Minder klachten

Yoga kan helpen tegen vaak voorkomende zwangerschapsklachten.

 

Goed om te weten

 

In je eerste trimester kun je nog prima een gewone yoga les volgen. Laat je docent het wel altijd weten! Vanaf je tweede trimester is het verstandig om naar een zwangerschapsles te gaan. In deze les zijn de houdingen helemaal aangepast aan wat goed is voor jou en je kindje.

Les opbouw

 

De zwangerschapsles duurt 75 minuten. De les begint altijd met een paar ademhalingstechnieken, deze kun je de hele zwangerschap gebruiken en zullen ook van pas komen tijdens de bevalling. Hierna beoefenen we gevariëerde houdingen die helpen het lichaam gezond te houden. De les eindigt altijd met een eindontspanning, waarbij je even helemaal niks moet en je volledig tot rust kant komen.