Zwangerschaps Yoga

Zwangerschaps Yoga in Apeldoorn

 Het beoefenen van yoga tijdens je zwangerschap helpt je, jezelf lichamelijk en geestelijk voor te bereiden op de bevalling. We werken aan een bewuste ademhaling en beweging. Samen kunnen ze helpen om klachten te verhelpen of verminderen en je wordt je hier bewust van je houding en wat wel en niet goed voor je lichaam werkt.

Ook is er tijdens zwangerschaps Yoga les tijd voor ontspanning.

We maken ook  bewust contact maken met je kindje. Wat een goeie start geeft aan de band tussen jou en je nog ongeboren kindje.

Zo heeft de les niet alleen fysiek voordeel, maar draagt ook zeker bij aan mentale gezondheid tijdens jouw zwangerschap.

Wat soms lastig is onder invloed van een snel wisselende hormonen huishouding.

Zwangerschaps yoga is geschikt voor je als je:

  • Zwanger bent, maar nog nooit yoga hebt gedaan
  • Klachten ervaart vanuit je zwangerschap
  • Een “sport” zoekt die geschikt is tijdens de zwangerschap
  • Je wilt voorbereiden op de bevalling
  • Stress ervaart of je veel neerslachtig voelt.

Gezond lichaam

Gezond lichaam

Yoga helpt bij het behouden van een gezond lichaam. (Ook na je bevalling)

Ademhaling

Ademhaling

De ademhalings-technieken die je leert leggen een goede basis om op terug te vallen tijdens de bevalling.

Geeft rust

Geeft rust

Yoga geeft ontspanning en rust, iets wat heel belangrijk is tijdens je zwangerschap.

Minder klachten

Minder klachten

Yoga kan helpen tegen vaak voorkomende zwangerschapsklachten.

Goed om te weten over zwangerschaps yoga.

 

In je eerste trimester kun je nog prima een gewone yoga les volgen. Laat je docent het wel altijd weten! Vanaf je tweede trimester is het verstandig om naar een zwangerschapsles te gaan. In deze les zijn de houdingen helemaal aangepast aan wat goed is voor jou en je kindje.

Proefles GRATIS

Losse les: 11,-

Les opbouw

 

De zwangerschapsles duurt 75 minuten. De les begint altijd met een paar ademhalingstechnieken, deze kun je de hele zwangerschap gebruiken en zullen ook van pas komen tijdens de bevalling. Hierna beoefenen we gevariƫerde houdingen die helpen het lichaam gezond te houden. De les eindigt altijd met een eindontspanning, waarbij je even helemaal niks moet en je volledig tot rust kant komen.

Bekijk ook eens onze andere lessen: 

Hatha Flow

Happy yogi

Schrijf u in voor het laatste nieuws en blijft up-to-date