Hatha Flow

Hatha Flow Yoga les

Over Hatha Flow Yoga

Het verschil tussen een Hatha yoga les en een Hatha flow les is, dat in de flow wat meer in beweging wordt gewerkt.

Waar je bij Hatha yoga een houding aanneemt en deze even vast houdt, zal bij de flow les de ene houding in de andere overgaan.

Het dynamische effect draagt bij aan een beter coördinatie, balans en warmte in het lichaam, wat helpt om de spieren en gewrichten wat soepeler te maken.

Het kan ook een fijne afwisseling zijn voor mensen die een “saai” gevoel krijgen bij de statische houding van Hatha yoga.

De bewegingen worden aangestuurd door de ademhaling. De volgende adem geeft aan wanneer de volgende beweging komt.

Zo train je niet alleen je spieren en gewrichten, maar ook je controle over je ademhaling en is ook deze les een compleet pakketje.

Iets minder traditioneel en iets meer creativiteit en variatie.

Handig om te weten voor een flow les

Als je helemaal niks weet van yoga en je hebt moeite met andere bewegingsvormen(sport), raden we aan om te beginnen met een hatha yoga voor beginners. Zo leer je wat basis begrippen en kan je daarna doorstromen naar een Flow les als daar je interesse meer ligt. Zo houdt je het leuk en blessure vrij!

Hatha flow yoga is geschikt voor jou als je :

  • wilt werken aan een sterker en soepeler lichaam
  • kampt met pijnklachten
  • wilt werken aan een betere ademhaling
  • Stress of onrust ervaart
  • wilt werken aan een beter coördinatie, balans en concentratie
  • een uur lekker wilt bewegen
  • merkt dat Hatha yoga niet echt iets voor jou is

Docenten die flow yoga geven:

Amanda

Tim

Emmy

 

Houding

Houding

Je houding kan aanzienlijk worden verbeterd.

Buikklachten

Buikklachten

Kan helpen bij veel voorkomende buikklachten,

Ademhaling

Ademhaling

De ademhalings-technieken zorgen voor een betere zuurstof opname.

Tijd voor jezelf

Tijd voor jezelf

90 minuten tijd voor JEZELF (heel belangrijk!).

Happy yogi

Schrijf u in voor het laatste nieuws en blijft up-to-date